Tietoa minusta

Tervetuloa lukemaan uutta blogiani. Olen Elli, 29-vuotias opettaja. Käsittelen blogissani pelastusliiton toimintaa, josta olen kovin innostunut. Pelastusliitto toimii kansalaisten hyväksi, aina ja poikkeuksetta. Pelastustoimintaan kuuluu kaikki ne järjestöt. jotka kuuluvat jollakin tavalla ihmishenkien pelastamiseen. Käytännössä tällä tarkoitetaan paloturvallisuutta ja väestönsuojelua. Nämä ovat tärkeitä järjestöjä, jotka todella turvaavat kansalaisten elon. Pelastusliiton tarkoituksena on kouluttaa ja neuvoa niitä, jotka isännöivät eri rakennuksia. Sen lisäksi koulutusta tarjotaan myös turvallisuusalan henkilöstölle, joka turvaa kaupunkien turvallisuutta. Koulutusta järjestetään yleensä yhteistyössä kaupungin kanssa, joten pelastusliitto työskentelee yhdessä muidenkin tahojen kanssa. Palokunnat saavat myös täydennyskoulutusta pelastusliiton tarjoamana. Pelastusliitto on kuitenkin käytännössä vapaaehtoista pelastuspalvelua, joten sitä ei kannata sotkea palokuntiin, poliiseihin tai muihin vastaaviin tahoihin. Pelastusliitto toimii kansalaisten hyväksi ilman minkäänlaisia velvoitteita tehdä näin. Asiaa tehdään siis täydellä sydämellä, joten kansalaiset voivat olla varmoja, että heitä autetaan. Suomessa ketään ei jätetä yksin hädän hetkellä. Se on kunnia-asia, josta kannattaa pitää kiinni. Pelastusliitto on täällä näyttämässä ja osoittamassa tämän todeksi. Tämä on tärkeää työtä, josta kannattaa kertoa muillekin, jotka saattaisivat olla kiinnostuneita päästä mukaan toimintaan. On siis tärkeää, että tietoutta pelastusliiton työstä jaetaan kansalaisten kuuluville – siitä syystä myös tämä blogi!