Pelastusliiton varainkeruu

Lehtien kellastuminen, pimenevät illat ja lasten lähtö koulutielle ovat varmoja syksyn merkkejä. Syksyn myötä myös Lapin läänin pelastusliiton syysaikataulu pyörähtää käyntiin, ja aloitamme taas säännöllisten luentojen, kurssien ja tapahtumien järjestämisen. Syksy ja talvi ovatkin pelastusliitolle vilkasta aikaa. Vaikka vuosittain ihmisiä muistutetaan kynttilöiden polttamisen vaarasta, on yllättävää, kuinka monelta turvallisuus syksyn tullen unohtuu! Joten muistutetaanpa vielä: kynttilöiden ei saa antaa palaa yksin huoneessa tai ilman aikuisen valvontaa! Lapin läänin pelastusliitto tekee tärkeää työtä monella eri saralla. Liiton toiminnan kautta tiedotetaan ihmisiä pelastustoimintaan liittyen, valistetaan esimerkiksi palohälyttimien ja palopeitteiden käytössä, ja annetaan koulutusta hätätilanteista. Ensiapukurssit ovat myös tärkeä osa pelastusliiton toimintaa. Olemmekin vuosien saatossa kouluttaneet vapaaehtoisvoimin paljon ihmisiä. Myös kouluvierailut ovat suosittuja, ja meille on tärkeää opettaa lapsia pienestä pitäen. Pelastusliitto toimii lähinnä lahjoitusten ja vapaaehtoistyön voimin. Olemme erittäin kiitollisia kaikista lahjoituksista, sillä ne todellakin mahdollistavat toimintamme. Sitä kautta voimme antaa hyvää takaisin koko yhteisölle. Vaikka lahjoitukset tuovatkin suurimman osan tuloistamme, saa liittomme tämän bloginkin kautta tuloja. Affiliate verkostot auttavat blogeja tienaamaan ja voivatkin olla aikamoinen pelastus meidän kaltaisillemme pienille järjestöille. Ehkä tätä kautta löytyy pelastus toisellekin pienelle organisaatiolle?

Ensiapukurssit ovat tärkeä osa toimintaamme.